pondelok, mája 01, 2006
Prianie svetového mieru na grécky spôsob

Sľúbila som bývalému, že sa aj na tomto blogu objaví gýčik. Keďže som zvedavá, ako splní svoj sľub neúprosnej kritiky a tiež v tomto významnom dni svetového mieru a lásky by som rada napísala toto:
Bolo to dávno, v tom čase som ešte počúvala rádio (boli to vtedy jediné ľudské slová, ktoré som mala možnosť počuť) a v akejsi relácii boli ako hostia Martha a Tena Elefteriadu. Hovorili veľmi pútavo o Grécku, jeho zvykoch a životnom štýle a navždy mi utkveli v pamäti slová tety týchto sestier. Hlboko si povzdychla a povedala zo samej hľbky svojho gréckeho srdca:

Ja by som tak priala každému, ale každému človeku na svete... aby mal doma vždy aspoň malý súdok olivového oleja.

A v tejto vete je hlboké múdro. Kiežby mal každý človek na svete v špajzi niečo, čo mu dáva pocit domova, čo má rád a robí dobre telu i duši. A keďže verím, že také čosi doma máte, bežte a dajte si za hrsť, nech vám je v tento upršaný deň na srdci teplejšie.
 
posted by A 106 at pondelok, mája 01, 2006 | Permalink |


8 Comments: